Disco & Clubmarketing

Marketing tippek, stratégiák, trükkök kis- és közepes méretű clubok, disco-k számára. Hogyan lehet kis összegből javítani úgy egy club marketingjét, hogy végre beinduljon party?

DJ-t, lézershow-t vagy partyt keresel a clubodba?

Lehet, hogy még nem kérted a party ajánlatunkat? Klubvezetőként, partyszervezőként bizonyára Te is szinesíted a clubod műsorát, és sokszor találkozol azzal a problémával, hogy mire összeállítasz egy komplett partyt a költség az eget súrolja... A Te munkádat is megkönnyítené, ha olyan partyt találnál, ami tapasztalt Dj-t tartalmaz és hatásos látványelemekkel van kiegészítve? Nem lenne csodálatos, ha a Te clubodról beszélnének a bulit követő héten, sőt egész nyáron? Mit szólnál hozzá, ha nem kellene sokat agyalni, és elemenként megszervezni egy partyt? Elég csak egy mail, és ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz magadnak! Nézd meg a partykat itt, és töltsd meg a clubodat szombat este! Kérd most kedvezményes partyajánlónkat

Elfoglat vagy? Működő ötletekre lenne szükséged?

Iratkozz fel te is a kizárólag csak a clubok, discok marketingjével foglalkozó ingyenes hírlevelünkre, hogy elsőként, mindenki előtt megszerezd azokat az információkat, amelyekkel kisebb költséggel még több embert tudsz bevinni a clubodba úgy, hogy a vendégeid folyamatosan csak rád gondolnak és transzban várják a hétvégét!

Feliratkozom! Igen, kérlek, vegyetek fel a listára!

Erős Attila /HU/ (Erős vs. Spigiboy, dancemix records)

"Boogie-val Debrecenben találkoztam először, abban az időben még a Carpe Diemmel zúztuk az "Álomhajót". Ő már akkor is jó DJ volt. Nagyon örültem, amikor újra összefutottunk egy olyan helyen, ahol ő a házigazda. Mindig nagy tömeg volt, az emberek tudtak önfeledten bulizni, hiszen ő is örömmel teli zenét játszik."

Sütő Attila /HU/ - (Camelot Club - Tiszújváros)

„A Camelot Club mindig komolyan veszi, hogy milyen programot és partyt kínál a közönségének, illetve, hogy ki áll a dj pult mögött. Csak így érhettük el, hogy már 10 éve az ország keleti régiójában az egyik legismertebb és legnagyobb club a tiszaújvárosi Camelot. Boogie-t már régi ismerősként tisztelhetjük, már számos alkalommal zenélt itt. Zenéje egyszerre pörgő, egyedi és változatos, mindenkinek csak ajánlani tudom! Köszönettel tartozom a legutóbbi lézershow-val egybekötött partyért! Dj Vámoval, a rezidenssel egy felejthetetlen bulit adtak a Camelot közönségének, tovább erősítve a Club hírnevét."

Flash Discotech (Balmazújváros) vezetősége /HU/

"Boogie 6 évig (1998-2004) volt a club rezidense, ahol estéről estére mindíg a legjobbat nyújtotta és ezzel nagy mértékben hozzájárult a a hely töretlen sikeréhez" (Flash Discotech Kelet Magyarország egyik vezető clubja volt 1998-2005)

Friss topikok

Free Entry kontra belépőjegy

2007.07.06. 12:31 Boogie (disco & club marketing)

Az árverseny, mint mindenhol, a clubéletben is előretör. Két irány kezd körvonalazódni:
1. ingyenes pubok
2. belépőjegyes clubok

Mi az előny és hátránya ezeknek? Milyen megoldás lehetséges?
Előnye az ingyenes helyeknek kétségkívül csak a vendégnek van. :) Bár vitathatatlan előnye az, hogy többen, jóval többen fordulnak meg a clubban, és itt az első hátránya is!
Olyanok is bemennek, akiknek nem kellene. Nem fogyasztanak, de amortizálják a clubodat.
 A belépőjegy egy kellőképpen erős szegmentációt hoz létre, ami nem engedi azokat a clubba, akik egy fillérrel sem járulnak hozzá a költségekhez (amiből van jócskán! Bérleti díj, rezsi, személyzet, jogdíjak, marketing, berendezés, stb.). A másik nagy hátránya, mivel nem fizettek, így nem érzik veszteségnek, ha idő előtt kell elmenni, ergo: bemegyünk, szétnézünk, és ha kevesen vannak, tovább megyünk egy másik helyre, ahol kezdődik az egész elölről... Ismerős? Egyszer sokan vannak, egy nem top zene, és 10 perc alatt kiürül a hely...
Mivel nincs belépő, így az italon kell (-ene) megfogni a kieső profitot, ami a fogyasztást csökkenti, és sokan - árérzékenység függvényében - olcsóbb, igénytelenebb helyeken hagyják ott azt a pénzt, ami téged illet (-ne)...

Belépős helyeknél ugye már létezik egy bizonyos szűrés, de ez lecsökkenti a látogatószámot. Ellenben nagyobb a maradási arány - persze ezzel magasabb színvonalat is vár el a vendég (design, hang, fény, zene, pultos személyzet, stb.).
Ha belépőzöl, sokszor itt is jelentkezik az "előfogyasztás" az olcsóbb helyeken,  így a belépő kifizetés után kevés az egy főre eső bevétel a pultban...
És ez sok helyen a 22-es csapdája...

Hogyan lehet ebből kikerülni?
Egy szervezet (club, disco) bevételét az arra irányuló igénye határozza meg. Nos, hogyan lehet ezt lefordítani?

Egy Heves megyei clubot tettek tönkre az ingyenes helyek...

Mit lehetett volna tenni? Mivel az ingyenes helyek csak azon a településen voltak ismertek, így egyszerűen nagyobb körzetet kellett volna lefedni pl. plakáttal. Aki máshonnan jött, annak a szemében nem kellett volna ellenpozícionálni a helyet.
Nem csak helyi szinten kellett volna gondolkozni... 200-250 fizetővendég meg menthette volna a clubot, ennyit 30 km-es körzetből össze lehetett volna "szedni"..
Egy másik jó példa a tiszaújvárosi Camelot Club, ahol emberi mértékű belépő mellett szinte kocsma áron árulnak több mindent. Ez miért jó? Értelmetlenné válik a buli előtti töltés egy "alacsonyabb nívójú és árszínvonalú vendéglátó helyen" :)

Továbbá, ami nagyon jó ötlet az ún. happy hour drink, ami sok helyen található. Ennek a lényege, hogy nyitástól egy meghatározott ideig akár 100 Ft alatt (99 F t.-) árulnak valamilyen italt. Ezt akár meg lehet oldani italpromócióval is... Határt csak a képzelet szab!

Egy harmadik működő megoldás az ún. "Italjegy".
Ennek a lényege, hogy nem szedsz belépőt, így a jogot is megszerezted, hogy ingyenesként pozícionáld a helyet, ugyanakkor a bejáratnál 500-800-1000 F t- értékű italjegyet vált a vendég, amit a pultnál lefogyaszthat.. Akár az ital kollekciót is össze tudod állítani, hogy a standolásod könnyebb legyen. Ez is sok helyen működik! :) Az italpromóció itt is működhet!

Természetesen, ha nagyon jól bepozícionáltad a clubodat, ha nem árérzékenyek (A, B kategórás) vendégeid vannak, ha Te vagy a "trendi", ha Te vagy "A HELY" (pl. FLÖRT, PALACE, M47, stb.), és olyan pluszt tudsz adni a vendégeknek, és hajlandóak a belépőért többet is fizetned, amit más nem tud, akkor ez a kérdés nem érint Téged..

Te milyen módszert használsz a clubodban? Van újabb ötleted?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://clubmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr77112833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása