Disco & Clubmarketing

Marketing tippek, stratégiák, trükkök kis- és közepes méretű clubok, disco-k számára. Hogyan lehet kis összegből javítani úgy egy club marketingjét, hogy végre beinduljon party?

DJ-t, lézershow-t vagy partyt keresel a clubodba?

Lehet, hogy még nem kérted a party ajánlatunkat? Klubvezetőként, partyszervezőként bizonyára Te is szinesíted a clubod műsorát, és sokszor találkozol azzal a problémával, hogy mire összeállítasz egy komplett partyt a költség az eget súrolja... A Te munkádat is megkönnyítené, ha olyan partyt találnál, ami tapasztalt Dj-t tartalmaz és hatásos látványelemekkel van kiegészítve? Nem lenne csodálatos, ha a Te clubodról beszélnének a bulit követő héten, sőt egész nyáron? Mit szólnál hozzá, ha nem kellene sokat agyalni, és elemenként megszervezni egy partyt? Elég csak egy mail, és ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz magadnak! Nézd meg a partykat itt, és töltsd meg a clubodat szombat este! Kérd most kedvezményes partyajánlónkat

Elfoglat vagy? Működő ötletekre lenne szükséged?

Iratkozz fel te is a kizárólag csak a clubok, discok marketingjével foglalkozó ingyenes hírlevelünkre, hogy elsőként, mindenki előtt megszerezd azokat az információkat, amelyekkel kisebb költséggel még több embert tudsz bevinni a clubodba úgy, hogy a vendégeid folyamatosan csak rád gondolnak és transzban várják a hétvégét!

Feliratkozom! Igen, kérlek, vegyetek fel a listára!

Erős Attila /HU/ (Erős vs. Spigiboy, dancemix records)

"Boogie-val Debrecenben találkoztam először, abban az időben még a Carpe Diemmel zúztuk az "Álomhajót". Ő már akkor is jó DJ volt. Nagyon örültem, amikor újra összefutottunk egy olyan helyen, ahol ő a házigazda. Mindig nagy tömeg volt, az emberek tudtak önfeledten bulizni, hiszen ő is örömmel teli zenét játszik."

Sütő Attila /HU/ - (Camelot Club - Tiszújváros)

„A Camelot Club mindig komolyan veszi, hogy milyen programot és partyt kínál a közönségének, illetve, hogy ki áll a dj pult mögött. Csak így érhettük el, hogy már 10 éve az ország keleti régiójában az egyik legismertebb és legnagyobb club a tiszaújvárosi Camelot. Boogie-t már régi ismerősként tisztelhetjük, már számos alkalommal zenélt itt. Zenéje egyszerre pörgő, egyedi és változatos, mindenkinek csak ajánlani tudom! Köszönettel tartozom a legutóbbi lézershow-val egybekötött partyért! Dj Vámoval, a rezidenssel egy felejthetetlen bulit adtak a Camelot közönségének, tovább erősítve a Club hírnevét."

Flash Discotech (Balmazújváros) vezetősége /HU/

"Boogie 6 évig (1998-2004) volt a club rezidense, ahol estéről estére mindíg a legjobbat nyújtotta és ezzel nagy mértékben hozzájárult a a hely töretlen sikeréhez" (Flash Discotech Kelet Magyarország egyik vezető clubja volt 1998-2005)

Friss topikok

Vendégkönyv a site-on - akár végzetes is lehet!

2007.07.10. 13:17 Boogie (disco & club marketing)

Sok club-nak - nagyon helyes! :) - saját site-ja van. Ez nagyon hasznos (erről még később írok még). A marketing kommunikáció egyik legfontosabb része az interaktivitás, azaz, a vendég véleményét is meg kell ismerni, elvégre, csak akkor azt nyújtani, amit szeretne, ha pontosan ismerjük az elvárásait, mit szeretne, mit nem, mi tetszik és mi az, ami kevésbé.
Sok helyen ebből a célból létre hozták a "Vendégkönyvet". A "Vendégkönyv" eredeti szerepe az, hogy a vendégek (milyen furcsa!), ami után egy helyen (vendéglő, szálloda, stb.) jártak, leírják a (z általában pozitív) véleményüket, illetve üzenet hagyhatnak a később érkezőknek. Ez nagyon jó játék tud lenni. :)
A másik nagyon hasznos szerepe a "vevő vélemények" kommunikálása (külső PR). Ez sokat tud segíteni az adott hely marketingesének, vezetőjének, egyfajta képet kap a helyről a vendég szemszögéből.

De mi a helyzet egy club vendégkönyvével?
Itt is hasonló indíttatásból készül, hogy a vendégek le tudják írni, milyen jól érezték magukat, milyen jó volt a buli, néhány biztató szót lehet írni a személyzetnek, és a vendégek egymás közötti kommunikációját is segíti, főleg ha még nem ismerik egymást (sok kapcsolat kezdődött így. :) )

És mi a valóság?
A vendégek egy része valóban e célból használja ezt a lehetőséget, viszont egy kisebbség a személyes sérelmeit próbálja kompenzálni. Mivel a "Vendégkönyv" elég személytelen, hiszen egy IP címről és egy email címről elég nehéz azonosítani a beírót, tulajdonképpen tét nélkül lehet bármilyen - sok esetben nem valós - véleményt leírni.


És itt jön a probléma!
Ma egy vendégkönyv szinte csak a fikázásról szól! Vagy a rosszindulatú vendégek miatt, vagy a konkurencia miatt, aki minden lehetőséget megragad a clubod helyzetének a gyengítéséért!
Ismerős?
Volt már a Te "Vendégkönyvedben" is hasonló helyzet?
Sok clubot tett már tönkre a Vendégkönyv! Tudod, kibicnek semmi sem drága!
Ami még fontos, az a pszichológiai háttér.
A nem konstruktív, gyakran nagyon szélsőségesé és pejoratív stílusban megfogalmazott beírások generálják a hasonló gondolatokat, és egyfajta verseny indul, ki tud nagyobb hülyeséget mondani és egyfajta negatív spirál alakul ki.

A másik fontos dolog, a Pareto-elv itt is igaz. A vendégek 20 %-a írja a vélemények 80 %-át! Tehát a Vendégkönyvben leírt vélemény nem feltétlen tükrözi a vendégek általános véleményét!

Persze kevés club van, ahol minden tetszik mindenkinek, de a túlzó pozitív illetve negatív beírások mindenképpen hitelét veszti…

Ekkor mi történik? A (leendő) vendégünk ellátogat a site-unkra és ott azt olvassa, milyen rossz a dj, milyen "tré" a hely, vizezik az italt, átvágnak a pultosok, a rendezők ok nélkül bántalmazzák a vendéget, és folyton molesztálják a lányokat.
Mekkora kedve lesz elmenni a következő szombaton? A választ tudod.
És mi van, a 15-18 éves diákok szülei tesznek egy kiruccanást a site-odra? Lehetséges, hogy a szülői szponzoráció csorbát fog szenvedni, ha a Te clubod szóba kerül.... :)

Mit lehet tenni?
1. Folyamatosan cenzúrázol.
    Ez szinte lehetetlen, mert így folyton a gép előtt kellene ülni valakinek, vagy ha nem,  
    akkor a cenzurálás időpontjáig hosszú percek, órák, esetleg napok telnek el a nem
    megfelelő komment kitörléséig.
2. Sok helyen működik a dolog, a Vendégkönyv bejegyzése az adminhoz kerül, és csak
    azután kerül a site-ra, miután ő kiengedte. Ez némileg késlelteti a kommunikációt, de
    van Vendégkönyved. Ez viszont egy csapdát állíthatsz magadnak, mert azonnal
    elkezdenek bírálni, hogy a negatív kritikát nem engeded ki, és így már nincs is értelme
    a Vendégkönyvnek
3. Legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás. Minek állítsunk csapdát magunknak,
    egyszerűen le kell venni a Vendégkönyvet.
    Persze biztosítani kell a kommunikációs csatornát a vezetőség és vendégek között.
    Egy jó példa a www.camelotclub.hu Nincs Vendégkönyv, viszont van elérhetőség a
    clubbal kapcsolatban, és a site-al kapcsolatban.
    Ezt még meg lehetne fejelni úgy, hogy 3 különböző kontaktot adsz meg az egyik:
    észrevétel zenével kapcsolatban: dj@clubneve.hu, ötletek, javaslatok:
    vezetőség@clubneve.hu észrevétel a site-tal kapcsolatban admin@clubneve.hu

Természetesen mindegyikről kapna egy copyt a club vezetője, vagy tulajdonosa.

Te hogy oldod meg a Vendégkönyv" problémáját?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://clubmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr98115303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slack · http://bombay.extra.hu 2007.07.11. 10:46:58

Vendégkönyv:
Nélunk is előfordult a negativ bejegyzések áradata, ezért leszedtük a vendégkönyvet "ideiglenes átalakítás" címen. Most elkezdtünk egy új vendégkönyv fejlesztését, ami a következőképp fog működni:
Aki használni akarja, regisztránia kell magát. Nem elektronikusan, hanem személyesen, a pultosok kivételével a club személyzetének majd minden tagjánál kérhetnek nyomtatványt, aláírják, valamint hitelesítésként bármelyik személyes iratukat használhatják. A buli végén a lapok az adminokhoz kerülnek, akik 24 órán belül e-mailben vagy sms-be küldik a névhez tartozó automatikusan generált kódot a felhasználónak. A felhasználó bejelentkezik, beír, a rendszer pedig tárolja magát a bejegyzést, és a felhasználó adatait, persze kivülről ebből csak a komment és a nick látszik, ip és teljes név, lakcím nem.
Talán ez a jó megoldás, bár nagyon nehéz, mi már több hónapja teszteljük a dolgot, talán egy-két hét múlva kirakjuk a weblapra az első tesztverziót...

Boogie 2007.07.11. 13:13:03

Slack! Ez is egy működő ötlet lehet, így tényleg ki lehet küszöbölni a teljes anonimitást.
Innentől kezdve, mivel kontrolálható, beindul a pszichológiai fék a destruktív bejegyzéseknél.
Elég sok munka lesz benne, viszont a visszacsatolás - feed back - miatt, és az információk miatt mindenképpen megéri! Persze nem minden clubvezető tesz ennyi munkát a saját clubjába.. Ebből látszik, hogy komolyan gondoljátok. Ez is egyfajta kifelé történő kommunikáció, ami a profizmust mutatja.
A tapasztalataitokat a későbbiekben mindenképpen oszd meg velünk.. :)

Frank Small 2007.07.11. 18:56:40

Hát ez nálunk is probléma volt, hogy a vendégkönyvben állandóan elszaporodtak az alpári megnyilvánulások, amelyek témája mi más is lehetett volna mint a konkurens hely. Ha kitöröltük az üzeneteket akkor meg mi voltunk lehordva, hogy miért tettük. Szal ez egy ördögi körré vált idővel.

Slack ötlete viszont tetszik, kíváncsi vagyok az eredményekre.

Boogie, csak így tovább!

nullathm · http://0thm.blogspot.com/ 2011.01.02. 17:16:14

Egy Vendégkönyv, sajnos cak akkor működik hosszútávon,ha a bejegyzése előbb az adminhoz kerül, és csak azután kerül ki az oldalra, és az a minimum, hogy a HTML tartalom beküldése tiltva legyen.
süti beállítások módosítása