Clubmarketing? Létezik ilyen is?
2007.07.03. 18:02 Boogie (disco & club marketing)
Hát igen, 3 dologhoz mindenki ért: 1. foci 2. politika 3. marketing.
Most nézzük a színvonalat: Magyar foci? Magyar politika? Magyarországi clubok marketingje?
Ritkán lehet ütős, ötletes dolgot látni. Általában lemásoljuk a (jobb esetben) a profikat, rosszabb esetben a haverom haverja, aki már látott olyat, akinek mondták, majd ő elkészíti (a hirdetést, a plakátot, a web site-ot, stb..)
Budapest clubokon kívűl nem nagyon hallottam, hogy szakember foglalkozna ezzel a témával.. Konkrétan mivel is? Clubmarketing? Mi tartozna ide? Csak néhány dolog: egységes vizuális megjelenés (site, plakát, itallap, személyzet ruhája), meghatározott műfajjal, esetleg neadj' Isten meghatározott célközönséggel, stb, minden olyan eszköz, ami segít új vendégeket hozni, és megtartja a régieket úgy hogy a bevétel folyamatos (-an emelkedő :)
Nos, igen ez szépen hangzik, és idilli lenne. De clubtulajdonosként tedd a szívedre a kezed, ezt így összegezve átgondoltad már? Milyen eszközt használsz a fent nevezett célok megvalósításáért? Ugyan is van egy rossz hírem. Ami nincs leírva, az nincs. Ami cél nincs leírva, az nem vagy nagyon nehezen valósul meg... Ha nincs leírva az irányvonal, akkor impulzuis ember leszel, és ide oda topogva egy helyben állsz. Sok clubot láttam már így tönkre menni, hogy nem voltak következetesek mondjuk a zenei irányzattal és egyszer house-t játszottak, egyszer dance-floort, egyszer techno-t. Szegény vendég döntse el, hol van. Nem azt mondom, hogy mindíg ugyanazt kell játszani, hanem azt, hogy ésszel.
Létezik egy nagyon jó marketing iskola a világon mindenhol. Sokat lehet ott tanulni, és sztem minden hónapban/héten legalább egyszer elmégy oda. Ez a Mc Donald's. Sokszor fogok velük példálózni, mert ott minden megtervezett! Marketingszempontból, lehet észre sem veszed az upsellert, vagy a backend-et. És ez ettől működik, ezért jó.
Tehát Mc Donald's. Mi ugrik be először neked? Hamburger, saláta, kóla. Szted ha újabb szegmenst próbálna megfogni mi történne? Mondjuk meg akarná fogni a Pizza Hut vendégeit is, és pizzát is árulna? Sokkal több minden lenne ott? Többen mennének a Mc Donald's-be? A válasz meglepő. A ez lineáris választék bővítés lenne, ami itt nem működne, nem többen, hanem kevesebben lennének! Ezért van az, hogy a választék 90 %-a mindíg állandó, és a 10 % az, ami változik! Így mindíg van újdonság érzeted, de akkor is a big macért ugrassz be!
Hm? Mit szólsz? Miért volt ez a kitérő? Sok clubban egyik héten dance megy, azután deep house, azután techno.... Érted már? Ha van tapasztalatod, vagy véleményed, kérlek írd be!
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Monroe Club · http://www.monroeclub.hu 2007.07.06. 15:00:57
Másik régebbi történet. Egy zenekar (talán Pompadour volt a nevük) az Astorián csúcsidőben keresztbe fordított egy kamiont és arról zenéltek női ruhában.
Hm.. :-)