A print hirdetéseknél is fontos elvégezni a célcsoport vizsgálatot (hogy valóban eléri, és valóban azokat éri el az újság, akiknek szánjuk).
Kinézet szempontjából – ha van rá hely és lehetőség – érdemes a kicsinyített plakátodat elhelyezni, vagy ha nincs rá hely, akkor a plakátod hangulatának megfelelő színeket, betűtípust érdemes használnod.
Azzal, ha kicsinyített plakátot teszel be hirdetésnek (változatlan módon) egy újabb impulzust adsz a már kihelyezett poszterek mellé. (Tudod, a 7-es szabály! – előző bejegyzés).
Hogy mérni lehessen a hatékonyságot jó ötlet, ha kuponként fel tudják használni a hirdetésed.
Pl.: Vágd ki! A hirdetés felmutatója féláron/+ 1 fő/stb mehet be a partyra! Vagy, „Ez a kupon egy üveg xy pezsgőt ér a szombati partyn az XY clubban! Ne hagyd ki!”
A lényeg, hogy forintosítható értéke legyen, ki kelljen vágni, és el kell hogy vigye hozzád, és legyen rajta egy dátum, hogy mikor használható fel!
Reggel csak megszámolod a kuponokat, és néhány kisebb számítás után hozzávetőlegesen meg tudod mondani mennyi pénzt hozott a hirdetés.
Egy érdekes példa, még anno a Flash-ben volt (ahol egyébként nagyon sokat tanultam egy club marketingjéről - köszönet a vezetőségnek), hogy a Debreceni Estben fél oldalas megjelenési lehetőséget ajánlottak fel a clubnak. Azt javasoltam, hogy ha szombaton elhozza a hirdetést, fél áron jöhet be a vendég és ez rajta is volt a hirdetésen. Ha jól emlékszem három vagy négy hirdetést adtak le… Ebből ki lehet számolni mennyit hozott, és mennyit vitt az a hirdetés... (persze azért egy kis plusz még hozzájött, hiszen a Debreceni Est olvasóiban történ egyfajta Flash brand-építés is. Bár ezek összeadásával sem volt megfelelő média választás a club számára)
Persze vannak esetek, amikor jól használható. Pl.: vidéken, ahol kisebb a média zaj, kevesebb újságot vesznek-olvasnak, akkor akár egy ingyenes újságban is el tudsz érni eredményeket, vagy amikor folyamatosan leragasztják a plakátjaidat, illetve nincs lehetőséged plakát kiragasztásra, amikor földrajzilag nagyobb területet akarsz lefedni, amikor nagy számú embert akarsz elérni, amikor brand-et akarsz építeni, stb…
Te szoktad mérni a marketinged hatékonyságát? Hogyan?