Bizonyára ismerős számodra is az a helyzet, amikor a konkurens club olyan nagyszabású partyt szervez, amellyel Te adottság, illetve pénzügyi háttér hiányában nem tudod felvenni a versenyt…
Ilyenkor mit lehet tenni? Végleg elveszett az a hétvége? Végleg le kell mondani arról a hétvégéről, a vendégeidről és a profitodról?
Ha a Te clubod viszonylag kicsi, és a közeledben lévő nagyobb club rááll egy stílusra, akkor Te egyszerűen ellen-pozícionálhatod magad.
Mit jelent az ellenpozícionálás?
Mondjuk, a konkurens clubba egy nagyon nagy név megy, aki mondjuk elektronikus tánczenét játszik. Tegyük fel, a település, ahol működik a clubod (vagy a vonzáskörzet), kb. 20-50 ezres.
A konkurensnek óriási pénzt kell beleáldozni, hogy behozzon annyi embert, hogy ki tudja fizetni a vendég DJ-t, aki esetleg még külföldi is (ugye, ez tovább növeli az árat, és a kényszert, hogy azon a hétvégén hatalmas kampánnyal tömegeket mozdítson meg).
A helyzet ismerős?
Nos ebben a helyzetben mit tehetsz? Mivel sem időd, sem pénzed nincs hasonló volumenű rendezvényt szervezni, az ellenfél erejét használhatod fel a saját javadra.
Hogyan?
Ellenpozícionálod magad úgy, hogy abszolút gépzene mentes partyt csinálsz azon a hétvégén.. (ezt persze blikkfangosabban is megfogalmazhatod) A lényeg, hogy azokat szólítsd meg, akik ezt a zenét, stílust elutasítják, ugyanakkor vannak elegen, hogy külön nekik szervezz egy bulit.
A célközönségedre, akikre most a „nagy konkurens” nem figyel, Te egyszerűen lecsapsz azokra, akiket ez a stílus (vagy zene, vagy dj) irritál…
A judoban (és az aikido-ban is) az ellenfél erejét használják fel az ártalmatlanná tételhez. Minél nagyobb erővel támad az ellenfél, annál könnyebben lehet kibillenteni az egyensúlyából. A marketing ezen területe mindig a konkurens erejét használja fel a saját sikerünkhöz.
Ez olyasmi, mint amikor egy bécsi szálloda az EB idején "EB mentesnek" (EM-freie Zone) hirdette magát. Okvetlen nézd meg a linket! (http://at.arcotel.at/document.asp?id=2535) A site német nyelvű, röviden beharangozza azt, hogy Bécsben megrendezésre kerül a foci eb-t. Nos, ebben a "spelfreie" azaz EB és játékmentes szállodában komplett családi programot kínálnak Mariahilferstrasse-n bevásárlást, múzeum látogatást, showprogramokat, stb mindenkinek, családoknak, akiket határozottan nem érdekel a foci. Ezzel a kis aprósággal keményen ki lehetett tűnni a tömegből, és így minimális (a célpacod számára) reklámzaj mellett minimális költségekkel lehet kitűnni. Miért, nem ez a marketing egyik célja?
Megmondom őszintén, mindig örömmel tölt el, amikor olyan ötletet látok, amit kifejezetten sajnálok, hogy nem én találtam ki...
Kevés dolog tudja felsorakoztatni a célpiacodat úgy a clubod mögött, mint egy nagy közös ellenség...