Rádióhirdetés
Lassan kivesézzük azokat a kommunikációs csatornákat, amelyeket felhasználhatsz e clubod reklámozására. Most a rádiót elemezzük egy kicsit…
A rádióhirdetés az egyik legszebb médiagyöngyszem – a clubmarketing szempontjából.
Itt mire kell figyelni?
A rádióban másodperc után fizetsz a spotodért. De előfordul, hogy itt is az olcsó a drága… Érdemes számítást készíteni, mennyibe kerül egy potenciális vendég elérése?
Mit kell szem előtt tartani rádió hirdetéskor?
1. Mi az állomás lefedettsége
2. Mennyire egyezik meg az általad lefedni kívánt területtel
3. érdemes egy auditálást kérni a rádióból. (Elképzelhető, hogy a hallgatóságra mondanak egy nagy számot – akár millióst is! - , viszont a Te célcsoportodat csak abban az időpontban, amikor a spotod megy csak néhány százalék hallgatja) Ezzel már jobban lehet számolni. Pl. a teljes elérés 500.000 fő (ez egy elméleti szám), 18.30-19.00 óra között csak 5 % a hallgatottság (ez már csak 25.000 fő) és a 14-24 évesek aránya ebből 25%. Tehát kb. 6250 embert ér el a spot. Ebből csak kb. 30-40 % jár szombatonként bulizni (1780 ember). Még bizonyos eljárások miatt (ezeket hely hiányában hagyjuk most) ennek csak meghatározott százaléka számodra a potenciális vendég… Ezt a számot kell használni, amikor a fajlagos költségedet kiszámolod a rádióra… És ekkor kiderülhet, hogy nem mindig olcsó az olcsó….
Mit tartalmazzon egy rádió spot és milyen legyen a nyelvezete?
Mivel a rádióban „közvetlenül” szólunk célcsoporthoz, így a tegező hangnemet érdemes használni.
A rádió spot is tulajdonképpen a plakátod „hangos” verziója. Érdemes egy fiú és egy lány hangot használni a spot legyártásakor, mert ezzel jobban meg tudod ragadni mindkét nem figyelmét.
Egy spot átlagosan 30 másodperces. Ennyi idő alatt hangozzon el a clubod neve legalább háromszor! Ne foglalkozz azzal, hogy ez szóismétlés. Ez nem nyelvtanórára készül.
A lényeg: 30 másodpercben tudatosítanod kell, hogy nagy buli lesz, azt, hogy hol, és azt, hogy mikor!
Amikor a médiatervet készítik a spotodnak, tartsd szem előtt, a vendégeid mikor hallgatják azt a rádiót? Reggel? Délután? Este? Kívánságműsor közben? Tanulás közben? Abban az idősávba kell, hogy menjenek a hirdetéseid.
A rádió hirdetés működik a második leghatékonyabban a plakátok után... :)
Neked mi tapasztalatod a hirdetésekkel? Egyetértesz?