Az árverseny, mint mindenhol, a clubéletben is előretör. Két irány kezd körvonalazódni:
1. ingyenes pubok
2. belépőjegyes clubok
Mi az előny és hátránya ezeknek? Milyen megoldás lehetséges?
Előnye az ingyenes helyeknek kétségkívül csak a vendégnek van. :) Bár vitathatatlan előnye az, hogy többen, jóval többen fordulnak meg a clubban, és itt az első hátránya is!
Olyanok is bemennek, akiknek nem kellene. Nem fogyasztanak, de amortizálják a clubodat.
A belépőjegy egy kellőképpen erős szegmentációt hoz létre, ami nem engedi azokat a clubba, akik egy fillérrel sem járulnak hozzá a költségekhez (amiből van jócskán! Bérleti díj, rezsi, személyzet, jogdíjak, marketing, berendezés, stb.). A másik nagy hátránya, mivel nem fizettek, így nem érzik veszteségnek, ha idő előtt kell elmenni, ergo: bemegyünk, szétnézünk, és ha kevesen vannak, tovább megyünk egy másik helyre, ahol kezdődik az egész elölről... Ismerős? Egyszer sokan vannak, egy nem top zene, és 10 perc alatt kiürül a hely...
Mivel nincs belépő, így az italon kell (-ene) megfogni a kieső profitot, ami a fogyasztást csökkenti, és sokan - árérzékenység függvényében - olcsóbb, igénytelenebb helyeken hagyják ott azt a pénzt, ami téged illet (-ne)...
Belépős helyeknél ugye már létezik egy bizonyos szűrés, de ez lecsökkenti a látogatószámot. Ellenben nagyobb a maradási arány - persze ezzel magasabb színvonalat is vár el a vendég (design, hang, fény, zene, pultos személyzet, stb.).
Ha belépőzöl, sokszor itt is jelentkezik az "előfogyasztás" az olcsóbb helyeken, így a belépő kifizetés után kevés az egy főre eső bevétel a pultban...
És ez sok helyen a 22-es csapdája...
Hogyan lehet ebből kikerülni?
Egy szervezet (club, disco) bevételét az arra irányuló igénye határozza meg. Nos, hogyan lehet ezt lefordítani?
Egy Heves megyei clubot tettek tönkre az ingyenes helyek...
Mit lehetett volna tenni? Mivel az ingyenes helyek csak azon a településen voltak ismertek, így egyszerűen nagyobb körzetet kellett volna lefedni pl. plakáttal. Aki máshonnan jött, annak a szemében nem kellett volna ellenpozícionálni a helyet.
Nem csak helyi szinten kellett volna gondolkozni... 200-250 fizetővendég meg menthette volna a clubot, ennyit 30 km-es körzetből össze lehetett volna "szedni"..
Egy másik jó példa a tiszaújvárosi Camelot Club, ahol emberi mértékű belépő mellett szinte kocsma áron árulnak több mindent. Ez miért jó? Értelmetlenné válik a buli előtti töltés egy "alacsonyabb nívójú és árszínvonalú vendéglátó helyen" :)
Továbbá, ami nagyon jó ötlet az ún. happy hour drink, ami sok helyen található. Ennek a lényege, hogy nyitástól egy meghatározott ideig akár
Egy harmadik működő megoldás az ún. "Italjegy".
Ennek a lényege, hogy nem szedsz belépőt, így a jogot is megszerezted, hogy ingyenesként pozícionáld a helyet, ugyanakkor a bejáratnál 500-800-
Természetesen, ha nagyon jól bepozícionáltad a clubodat, ha nem árérzékenyek (A, B kategórás) vendégeid vannak, ha Te vagy a "trendi", ha Te vagy "A HELY" (pl. FLÖRT, PALACE, M47, stb.), és olyan pluszt tudsz adni a vendégeknek, és hajlandóak a belépőért többet is fizetned, amit más nem tud, akkor ez a kérdés nem érint Téged..
Te milyen módszert használsz a clubodban? Van újabb ötleted?