Disco & Clubmarketing

Marketing tippek, stratégiák, trükkök kis- és közepes méretű clubok, disco-k számára. Hogyan lehet kis összegből javítani úgy egy club marketingjét, hogy végre beinduljon party?

DJ-t, lézershow-t vagy partyt keresel a clubodba?

Lehet, hogy még nem kérted a party ajánlatunkat? Klubvezetőként, partyszervezőként bizonyára Te is szinesíted a clubod műsorát, és sokszor találkozol azzal a problémával, hogy mire összeállítasz egy komplett partyt a költség az eget súrolja... A Te munkádat is megkönnyítené, ha olyan partyt találnál, ami tapasztalt Dj-t tartalmaz és hatásos látványelemekkel van kiegészítve? Nem lenne csodálatos, ha a Te clubodról beszélnének a bulit követő héten, sőt egész nyáron? Mit szólnál hozzá, ha nem kellene sokat agyalni, és elemenként megszervezni egy partyt? Elég csak egy mail, és ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz magadnak! Nézd meg a partykat itt, és töltsd meg a clubodat szombat este! Kérd most kedvezményes partyajánlónkat

Elfoglat vagy? Működő ötletekre lenne szükséged?

Iratkozz fel te is a kizárólag csak a clubok, discok marketingjével foglalkozó ingyenes hírlevelünkre, hogy elsőként, mindenki előtt megszerezd azokat az információkat, amelyekkel kisebb költséggel még több embert tudsz bevinni a clubodba úgy, hogy a vendégeid folyamatosan csak rád gondolnak és transzban várják a hétvégét!

Feliratkozom! Igen, kérlek, vegyetek fel a listára!

Erős Attila /HU/ (Erős vs. Spigiboy, dancemix records)

"Boogie-val Debrecenben találkoztam először, abban az időben még a Carpe Diemmel zúztuk az "Álomhajót". Ő már akkor is jó DJ volt. Nagyon örültem, amikor újra összefutottunk egy olyan helyen, ahol ő a házigazda. Mindig nagy tömeg volt, az emberek tudtak önfeledten bulizni, hiszen ő is örömmel teli zenét játszik."

Sütő Attila /HU/ - (Camelot Club - Tiszújváros)

„A Camelot Club mindig komolyan veszi, hogy milyen programot és partyt kínál a közönségének, illetve, hogy ki áll a dj pult mögött. Csak így érhettük el, hogy már 10 éve az ország keleti régiójában az egyik legismertebb és legnagyobb club a tiszaújvárosi Camelot. Boogie-t már régi ismerősként tisztelhetjük, már számos alkalommal zenélt itt. Zenéje egyszerre pörgő, egyedi és változatos, mindenkinek csak ajánlani tudom! Köszönettel tartozom a legutóbbi lézershow-val egybekötött partyért! Dj Vámoval, a rezidenssel egy felejthetetlen bulit adtak a Camelot közönségének, tovább erősítve a Club hírnevét."

Flash Discotech (Balmazújváros) vezetősége /HU/

"Boogie 6 évig (1998-2004) volt a club rezidense, ahol estéről estére mindíg a legjobbat nyújtotta és ezzel nagy mértékben hozzájárult a a hely töretlen sikeréhez" (Flash Discotech Kelet Magyarország egyik vezető clubja volt 1998-2005)

Friss topikok

Reklámozási ötletek 4 - Kereszt marketing egy club reklámozásánál. Az egyik leghatékonyabb instant, azonnali és mérhető eredményt hozó marketing eszköz. Persze, ha meg is mered csinálni.

2007.09.25. 16:19 Boogie (disco & club marketing)

Mi a keresztmarketing?

A keresztmarketing lényege, hogy találjunk olyan, már jól bevezetett terméket vagy szolgáltatást, melynek ugyanaz a célközönsége, mint a mienk, de nem konkurenciánk. Alaphelyzetben az egyik reklámozza a másik üzletet saját vevőkörénél, míg a másik ugyanezt teszi a saját fogyasztói között. Így kölcsönösen hozzá lehet jutni a másik ügyfélköréhez.

Ezzel a módszerrel a könnyebben, és ami nagyon fontos, minimális költséggel, el tudod juttatni az üzeneteidet (a hétvégi partyról, Dj-kről, akcióidról) a vendégeidhez.

A pontos célzás és az eredményesség miatt igen fontos tisztában lenni azzal, ki a célcsoportunk, kiket szeretnénk a clubunkban látni.

Ezután gondoljuk végig, hogy ők milyen egyéb, már bevezetett szolgáltatásnak vagy terméknek lehetnek a fogyasztói.

Ezt követően dolgozzunk ki egy ajánlatot, amely mindkét fél számára előnyös. A kölcsönösség fontos: csak így lehet meggyőzni a másik üzlet vezetőjét arról, hogy együttműködjön velünk.
 

Például a keresztmarketing segítségével vágott bele az üzletbe az egyik baranyai pizzéria is, amely a közelében levő mozitól kapott segítséget. Két héten keresztül a főbb filmek minden jegye mellé járt egy 300 forint értékű "Pizza-kupon", melyet egy megadott határidőig lehetett beváltani. Cserébe a pizzéria a mozi programját rakta ki frekventált falfelületére. A hely nagyon hamar beindult.

Kik lehetnek azok a partnerek, akiknél a Te vendégeid is megfordulnak?

  • -          Pizzéria (mint az előbbi példánál)
  • -          Gyorséttermek (Mc Donalds, Gyros-os, stb.)
  • -          Mozik
  • -          Fiatalos, trendi ruhákat áruló ruházati boltok
  • -          Fodrászok, kozmetikusok, szolárium
  • -          Fitnes termek
  • -          Stb.

 
A keresztmarketing akkor a leghatékonyabb, ha így működik:

"Én reklámozlak Téged a saját vendégeimnek, Te pedig reklámozol engem a Te meglévő vendégeidnek"
A kulcsszó ezen van: MEGLÉVŐ vendég - azokat az vendégeket osztjuk meg egymással, akik már vásároltak valaha nálunk.

Érdemes egy kupont gyártani hozzá, ami tartalmazza a clubod nevét, logóját és a honlapod címét. Erre írod rá a kupon értékét.

A tapasztalat azt mutatja, sokkal hatékonyabb egy kupon, ha nem százalékos engedményt írsz rá (pl: 50 % engedmény a belépőjegyből), hanem a forintális értéket. Így egyfajta pszichikai reakció indul be, hiszen kész pazarlás, ha a zsebemben lévő 500 (1000-2000) Ft-ot érő kupont nem váltom be. Olyan, mintha azt a pénzt ki dobtam volna az ablakon!

Van egy titka a hatékony kuponnak! Ezt úgy hívják határidő! A határidő nélkül az említett pszichológiai folyamat nem indul be. Tehát akkor lesz tökéletes a kuponod, ha arra ráírod annak a partynak az időpontját, amit promótálni akarsz. Ne időintervallumot tegyél rá.

(pl.: rossz: Érvényes: szeptember hónapban. Jó: Hozd el ezt a kupont szeptember 29.-én a Club Galaxy-ba, és ajándékba kapsz egy üveg BB Arany Cuveé-t (vagy bármi mást, amit jónak látsz) 1.800 Ft értékben az Exploration Partyn! Resident: Dj.: xy, Guest Dj: yx! )

Mivel egy pezsgőt megkapsz 1000 Ftért a belépőt úgy is ki kell fizetnie, ami mondjuk 500 Ft, így csak 500 Ft-ba került egy vendég elérése, és behozása. Elhiszed nekem, hogy a rádió hirdetéseknél ennél sokkal nagyobb az egy vendégre kiszámolt összeg?!

Pizzériánál:

„A Corleone Pizzéria ajándéka!

Minden extra pizzához ajándék pezsgó a Club Galaxyban….”

A folytatást az előző bekezdéből átfogalmazhatod…

Így a pizzéria is tud adni valami pluszt a vendégeinek. – amit szintén lehet kommunikálni….

Persze ugyanez fordítva is mehet, az XY belépőjeggyel -200 Ft minden pizzából! Vagy: Add le a Xy clubban kapott belépőjegyedet és egy üdítőt kapsz a pizza mellé. (Hopp, már is lehet nézni azokat helyeket a clubban, ahová a pizzéria pl.: A/3-as hirdetése is ki lesz majd rakva…)

A pizzériában kint van a club plakátja, és pont arra a party-ra szól az extra pizza mellé járó kupon, a clubban ki van téve a pizzéria plakátja, és a belépőjeggyel pl. üdítőt lehet

Ruházati boltban  (szoláriumban, stb):

"Legyél Te is menő és trendi szeptember 29-én a Club Galaxyban! Hozd a barátnődet is! Ha együtt mentek a xy partyra, ő már ingyen mehet be, és hogy jól induljon az este vendégeink vagytok 2 welcome drink-re!" (Itt akár hozzáteheted azt is, hogy 23.00 óráig..)

Ha valaki megveszi az új ruháját, már ég a vágytól, hogy azt másoknak meg mutassa (nem a kínai üzletekre gondolok… :) ), ezt a ziccert vétek lenne nem lecsapni…

A ruházati boltnak is lehet kitenni plakátokat a clubban, továbbá itt is lehet használni a „vásárold le a belépőjegy értékét!” akciót. Mennyi egy belépő? 500 Ft? Hogy elejét vedd "a vegyünk meg mindent 500 Ft-ért", a vásárlának adhatsz limitet, pl.: Minden 4000 Ft feletti vásárlásnál levásárolhatod a belépőjegy értékét! Ami fontos, itt is határidőt kell szabn, ezt érdemes a partyt követő hét végében meghatározni…

Az ilyen akciónak tulajdonképpen minimális a költsége, az árengedményből adódó összeget meg leírod marketing költségnek…

A welcome-drink-et, illetve az akcióban felhasznált italokat meg lehet oldani ital promócióval. Ehhez nem kell mást tenni, csak megkeresni az italosok területi képviselőit…

Csak a képzelet szab határt!

Fontos figyelmeztetés!

Az előző bejegyzésekben leírt eszközök az eszközök nem hoznak Kánaánt egyik napról a másikra. A marketing számára idő kell. Idő kell, hogy beérjen egy kampány, vagy akció. Ez akár több hónapot is igénybe vehet. Itt is van egy varázsszó: folyamatosság.

Ha folyamatosan használod őket, nem egyenként, hanem egymás mellet, akkor minden eszköz néhány (sok és több esetben mérhető számú) vendéggel járul hozzá a clubodhoz és a törzsvendégek kiépítéséhez. Ezek a marketing eszközök – minimális ráfordítás mellett – jóval nagyobb hatékonysággal működnek, mint más eszközök.

Te milyen eszközt használsz a plakáton kívül?

Egyetértesz? Tiltakozol?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://clubmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr85176640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása