Hétvégi marketingkonferencia – megdöbbentő adatokkal, szenzációs tényekkel!
Ezen a hétvégén részt vettem Wolf Gábor Marketing Szuperkonferenciáján. Megmondom őszintén egy kis szkeptikussággal mentem el a rendezvényre, hiszen majd 300 ezer forint egy kétnapos fejtágításért még barátok közt is soknak tűnik. Az ára valóban ennyi, de a tudást, amit kaptam egy témából, őszintén szólva ennek a többszörösét is megérte. A teljes igazsághoz hozzátartozik, bár nagyon jó marketing tanárom volt dr. Szombati Béla személyében, a használható tudásom 80 %-át iskolán kívülről szereztem, sokszor nagyon borsos összegekért. Ez az alkalom is ilyen volt.
Ezeket az ismereteket jelenleg egyetlen marketing főiskolán, vagy -egyetemen, de még az MBA-n sem tanítják. Esetleg, ha már szereztél diplomát ezen helyek valamelyikén, gondolkozz el azon, hogy hány órában is tanítottak neked valóságban is működő készen átvehető eszközöket? Hány órában tanítottak neked akár DM-et? (én ha jól emlékszem 3, vagy 4 órában tanultam – az egész elméletét…)
Wolf Gábor idézte Szun Tzu-t, "Minél többet olvasol és tanulsz, annál butább lesz az ellenséged". Tehát a hétvégén adtam az ellenségeknek… - már ha egyáltalán van ilyen :)
Az előadás témája a Direct Marketing volt, olyan kérdésekre adott választ, mint pl, hogyan kell olyan címet írni, hogy valóban elolvassák a levelet, milyen elemeket kell tartalmaznia a DM-nek, hogy a reagálási százalékot többszörösére (több száz százalékkal) megemeld, mit kell a levél elejére, közepére és a végér írni azért, hogy az olvasóid azt tegyék, amit Te is szeretnél – jelen esetben a hírleveled elolvasása után a vendégeid folyamatosan rád gondoljanak, transzban várják a hétvégét és minden kérdezés nélkül a Te clubodba menjenek.
Persze most felteheted a kérdést, hogy ez miért lehet fontos neked?
- Voltak már kétségeid afelől, hogy a drága plakátjaid valóban kint lesznek még másnap?
- Előfordult már, hogy miután kitetted a plakátodat, a konkurencia rád szervezett egy bulit?
- Szeretnéd tudni, hogy ki kíváncsi az üzenetedre, a clubodra?
- Szeretnéd Te eldönteni és megszűrni még a buli előtt, hogy kit látnál szívesen a clubbodban, aki a bárpultodod előtt, pénztárcáját nyitogatva nálad hagyja a pénzét?
- Szeretnéd a konkurencia tudta nélkül a party-jaidat úgy megszervezni?
- Szeretnél még több vendéget a clubodba elenyésző költségek mellett?
- Szeretnél információkat arról, hogy mit gondolnak a clubbodról a vendégeid?
Persze ez az egész számodra nem fontos, ha
- Egyáltalán nem érdekel, hogy a marketingedre elköltött forintjaiddal mi történik,
- Megfelel számodra a konkurenciától lemásolt „egyenmarketing”.
- De akkor miért is vagy itt ezen az oldalon?
Nos, ezek után mit gondolsz a Direct Marketingről, vagy ahogyan a te esetedben nevezzük, a hírleveledről? Hogy érzed, tudna a hírleveled a clubbodért dolgozni? Érdekes téma lehet ez számodra?
Tényleg, Te hogyan is kerültél a blogra? Nagy valószínűséggel megkaptad valamelyik hírlevelemet…