Disco & Clubmarketing

Marketing tippek, stratégiák, trükkök kis- és közepes méretű clubok, disco-k számára. Hogyan lehet kis összegből javítani úgy egy club marketingjét, hogy végre beinduljon party?

DJ-t, lézershow-t vagy partyt keresel a clubodba?

Lehet, hogy még nem kérted a party ajánlatunkat? Klubvezetőként, partyszervezőként bizonyára Te is szinesíted a clubod műsorát, és sokszor találkozol azzal a problémával, hogy mire összeállítasz egy komplett partyt a költség az eget súrolja... A Te munkádat is megkönnyítené, ha olyan partyt találnál, ami tapasztalt Dj-t tartalmaz és hatásos látványelemekkel van kiegészítve? Nem lenne csodálatos, ha a Te clubodról beszélnének a bulit követő héten, sőt egész nyáron? Mit szólnál hozzá, ha nem kellene sokat agyalni, és elemenként megszervezni egy partyt? Elég csak egy mail, és ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz magadnak! Nézd meg a partykat itt, és töltsd meg a clubodat szombat este! Kérd most kedvezményes partyajánlónkat

Elfoglat vagy? Működő ötletekre lenne szükséged?

Iratkozz fel te is a kizárólag csak a clubok, discok marketingjével foglalkozó ingyenes hírlevelünkre, hogy elsőként, mindenki előtt megszerezd azokat az információkat, amelyekkel kisebb költséggel még több embert tudsz bevinni a clubodba úgy, hogy a vendégeid folyamatosan csak rád gondolnak és transzban várják a hétvégét!

Feliratkozom! Igen, kérlek, vegyetek fel a listára!

Erős Attila /HU/ (Erős vs. Spigiboy, dancemix records)

"Boogie-val Debrecenben találkoztam először, abban az időben még a Carpe Diemmel zúztuk az "Álomhajót". Ő már akkor is jó DJ volt. Nagyon örültem, amikor újra összefutottunk egy olyan helyen, ahol ő a házigazda. Mindig nagy tömeg volt, az emberek tudtak önfeledten bulizni, hiszen ő is örömmel teli zenét játszik."

Sütő Attila /HU/ - (Camelot Club - Tiszújváros)

„A Camelot Club mindig komolyan veszi, hogy milyen programot és partyt kínál a közönségének, illetve, hogy ki áll a dj pult mögött. Csak így érhettük el, hogy már 10 éve az ország keleti régiójában az egyik legismertebb és legnagyobb club a tiszaújvárosi Camelot. Boogie-t már régi ismerősként tisztelhetjük, már számos alkalommal zenélt itt. Zenéje egyszerre pörgő, egyedi és változatos, mindenkinek csak ajánlani tudom! Köszönettel tartozom a legutóbbi lézershow-val egybekötött partyért! Dj Vámoval, a rezidenssel egy felejthetetlen bulit adtak a Camelot közönségének, tovább erősítve a Club hírnevét."

Flash Discotech (Balmazújváros) vezetősége /HU/

"Boogie 6 évig (1998-2004) volt a club rezidense, ahol estéről estére mindíg a legjobbat nyújtotta és ezzel nagy mértékben hozzájárult a a hely töretlen sikeréhez" (Flash Discotech Kelet Magyarország egyik vezető clubja volt 1998-2005)

Friss topikok

Hogyan érheted el, hogy a vendégeid végigolvassák az hírleveledet, az emailjeidet?

2009.06.06. 19:56 Boogie (disco & club marketing)

Mit ér az könyv, amit a felénél feladsz, az a film, aminek a felénél felállsz és kimégy a moziból? Az a kaja, amit felénél ott hagysz?

Ugyanez igaz a kiküldött emailjeidre is!

Ha a felénél abba hagyják az olvasást, akkor semmit sem értél el, igaz?

És ha meg sem nyitják az emailedet?

Az az igazi pazarlás!

Sőt, akkor már a vendégeid szemében már lehet, hogy spamelsz! Lehet nem ebben az érzelmi állapotban szeretnéd tudni a vendégedet emailed olvasása közben, nem igaz?

Ha valaki nem nyitja meg, és nem olvassa el a leveledet, annak oka van.

Hogyan duplázhatod, triplázhatod, sőt akár tízszerezheted meg hírleveleid hatékonyságát pofonegyszerűen?

Nagyon egyszerűen, ha betartasz 19 nagyon fontos szabályt!

Vésd az emlékezetedbe ezeket a tanácsokat és használd - és az eredmények nem maradnak el! Ja, és ráadásul ingyen!

Mindjárt a legelső pont, ahol nagyon sokan elvéreznek:

1. A tárgy mező

Nagyon fontos, hogy megjegyezd, a tárgynak, tulajdonképpen a címnek egyetlen feladata van: az, hogy eladja a leveledet, hogy kíváncsian kinyissák a mailedet. Nem, nem az az első, a partyt adjuk el, (persze már itt is utalhatunk rá) csak azt hogy kinyissák.

Hogyan?

Nagyon sok rossz példát látok, amikor hírlevelet kapok, pl az egyik - egyébként igen ötletes (és minimális költségbe kerülő) partykat (jó pont!) kitaláló club, aki rendszeresen küldi a programajánlóját (másik jó pont!) a címbe mindig csak annyit ír, hogy "Üdv!" (minusz két pont!)

2. A címbe már be lehet csempészni a fő üzenetet,

3. és aktív igét kell beletenni. Vagy appelálj a kíváncsiságra!


4. És itt egy újabb trükk! Külön mail menjen ki a lányoknak és külön a fiúknak! Ez kézenfekvő, hiszen teljesen más pontok azok, amelyek úgynevezett "gombok" a fiúknal és a lányoknál.

Hihetetlen, nem? Még csak a címnél tartunk, és már 4 dologra kell figyelni!

5. Perszonalizáld a hírleveledet!

Mennyivel személyesebb az a megoldás, amikor a levél úgy kezdődik, hogy

Kedves Zsolt! vagy

Kedves Anett! vagy

Kedves Laci! stb...

Ja, hogy ez lehetetlen munka, hogy minden egyes vendéget külön szólíts meg? Nos, van egy jó hírem! Léteznek erre specializálódott hírlevélküldő szoftverek, amelyek egy kattintással, automatikusan lekezelik ezt a problémát.

6. Felejtds el az általánosságokat!

Az nem jó, hogy "Retro party" a címben, ha már előtte rendeztél már jó néhány ilyen partyt! Használj konkrétumot, apellálja akíváncsiságra, legyen benne felszólítás!

Ugye ott tartottunk, hogy kapok olyan hírlevelet is, aminek csak annyi áll a tárgymezőben, hogy:

"Üdv!"

Mennyivel másképp hangzik az a cím, hogy:

"Hogyan csajozz be egyetlen éjszaka alatt a legjobb zenékre? Várlak Téged pénteken Hajdúnánáson a frissen átalakított Club Blackman-ben!"

Ezzel a címmel fiúknak küldtem ki a mailt.

Ugyanez a mail (egy kicsit átalakítva) a lányoknak ezzel a címmel ment ki:

"Semmi horoszkóp. Semmi divat tipp. Semmi parfüm minta. Csak helyes pasik és a legjobb zenék. Várlak pénteken Hajdúnánáson a Club Blackman-ben!"

 

És van még 14 kötelező szabály, amit ha nem használsz, hírleveleid töredék hatékonyságot produkálnak majd!

 

> Olyan azonnal alkalmazható instant ötletek, amit bármelyik bulidra rá tudsz húzni!

> Mitől lesz dinamikus a mailed?

> Mi az 7 dolog, ami cselekvésre kényszeríti az olvasódat?

> Mik azok a töltelékszavak, amelyekkel lendületesebbé teheted a honlapodat, hírleveledet (elárulhatok egy titkot? Én is ezeket használtam amikor egy prémium outdoor ruházati márka, a HELLY HANSEN marketinganyagait, hírleveleit írtam!)

> Hogyan érheted el, hogy válaszoljanak a kérdőívedre, és valóban csak a hasznos vélemyényeket és ötleteket kapd meg felesleges sallangok nélkül? Egy komplett mintát kapsz, amit csak ki kell küldened!

> Mit kell ahhoz tenni, hogy egy drágább, nagyobb költségvetésű buli után kevesebben maradjanak el a következő heti partyról? (ugye ismerős az a jelenség, hogy egy drágább belépős buli után a következő héten sokkal keevesebben vannak?)

> Mi az apró titok, amivel személyesebbé teheted a leveledet, clubodat?

> Mit kell írni a levél elejére, közepére és mit a végére? Mi az a kicsiny dolog, amit a levél végén majdnem olyan sokan olvasnak el, mint a főcímet?

> Mik azok a Mc Donald's ben is használt marketing trükkök, amik kétszámjegyű százalékkal emelik a kosárértéket - és mindezt úgy, hogy te még csak észre sem veszed? Mi az upsell és a backend, és ezt hogyan használhatod a clubodban?

> Mi az az apró, de hatásos mondat, a jegyszedődtől, vagy az ajtónál álló rendészedtől, amivel egy garantáltan megjegyeznek téged és a clubodat, továbbá megtetted az első és legnehezebb lépést afelé, hogy aki belép hozzád, az törzsvendéggé váljon!

A jó hír, ezeket az eszközöket minimális (akár nulla Ft-os költséggel) bárki használhatja, a rossz hír nem sütheted el őket minden hétvégén...

Nos, ha ezekre a kérdésekre tudni szeretnéd a választ, akkor gratulálok! Te valóban tenni akarsz a clubodért!

Ne aggódj nem a Te hibád, hogy ezeket a dolgokat nem tudod, hiszen Te a clubod vezetésével vagy elfoglalva. Egyszerre vagy pénzügyes, személyzetis, raktáros, logisztikai menedzser, minden egy személyben! Továbbá ezeket a dolgokat nem is tanítják az iskolákban!

Bevallom őszintén, már régen nem abból a tudásból élek, amit a marketingiskolában tanítottak, hanem azokból, amelyekért súlyos tíz, sőt százereket kellett fizetnem (az anyagok és a konferenciák árai 30 és 300 ezer Ft között voltak!) Neked nem kell ennyi pénzt kifizetned, konferenciára járnod és ismereteket vadásznod, majd mazsolázni az információkból, hogy mi használható és mi nem, hiszen 2 óra alatt megismerheted azokat a sarokszabályokat és adatokat, amelyeket már a következő estén is alkalmazhatsz!

Képezd magad marketingterületen úgy hogy közben egy már nagyon sokszor kipróbált műsorral is színesíted a clubod programját!

Rendeld meg az Audiovizuális Orgazmus party-t, és a fenti nformációkon és tudáson felül tiéd egy komplett party, ami tartalmaz

> 60 + 60 perces komplett marketingkonzultációt, mely kiterjeed a honlapodra, hírleveledre, egyéb markeeting finomságokra 15.000,- Ft értékben (a második óra ingyen!)

> egy működő perszonalizálható hírlevélküldő szoftvert (értéke felbecsülhetetlen!),

> egy tapasztalt, kipróbált dj 2 órás szettjét 35.000,- Ft értékben

> extra erős és látványos, 1000 mW-os lézersow-t 45.000,- Ft értékben,

> 500 darab ajándék fényrudat 12.500, Ft értékben,

Bővebb információt itt olvashatsz a partyról. Klikkelj az Audiovizuális Orgazmus fülre felül, a menüsorban!

Ennek a partynak az értéke 122.500 Ft!

Rendeld meg június 30-ig, és 94.000 Ft-ért a tiéd lehet minden marketing információ + egy fergeteges party!

+ ingyen a Tiéd lehet a marketingkonzultáció írásos kivonata 15.000 Ft értékben, ami később, mintegy szamárvezető mindig segítségedre lehessen, ha bármilyen akciót, partyt tervezel, hírlevelet írsz!

Figyelem #1!

Ezt az anyagot később kizárólag infotermékként fogom értékesíteni 15.000,- Ft-os áron, az www.eboogie.mlap.hu oldalon, és az Audiovizuális Orgazmus nem fogja ezt az anyagot tartalmazni később!

Figyelem #2!

Nehogy lemaradj! Site-on ez az akció nincs meghirdetve, csak egy szűk körnek, club tulajdonosok kapták meg! Ez az ajánlat lekerül az oldalról később!

Tehát klikkelj ide, és válaszolj a kérdésekre, hogy mindenki, még a konkurenciád előtt megismerhesd ezeket a nélkülözhetetlen infformációkat!

Szólj hozzá!

Judomarketing a clubmarketing területén

2008.11.05. 18:34 Boogie (disco & club marketing)

Bizonyára ismerős számodra is az a helyzet, amikor a konkurens club olyan nagyszabású partyt szervez, amellyel Te adottság, illetve pénzügyi háttér hiányában nem tudod felvenni a versenyt…

 

Ilyenkor mit lehet tenni? Végleg elveszett az a hétvége? Végleg le kell mondani arról a hétvégéről, a vendégeidről és a profitodról?

 

Ha a Te clubod viszonylag kicsi, és a közeledben lévő nagyobb club rááll egy stílusra, akkor Te egyszerűen ellen-pozícionálhatod magad.

 

Mit jelent az ellenpozícionálás?

 

Mondjuk, a konkurens clubba egy nagyon nagy név megy, aki mondjuk elektronikus tánczenét játszik. Tegyük fel, a település, ahol működik a clubod (vagy a vonzáskörzet), kb. 20-50 ezres.

 

A konkurensnek óriási pénzt kell beleáldozni, hogy behozzon annyi embert, hogy ki tudja fizetni a vendég DJ-t, aki esetleg még külföldi is (ugye, ez tovább növeli az árat, és a kényszert, hogy azon a hétvégén hatalmas kampánnyal tömegeket mozdítson meg).


A helyzet ismerős?

Nos ebben a helyzetben mit tehetsz?  Mivel sem időd, sem pénzed nincs hasonló volumenű rendezvényt szervezni, az ellenfél erejét használhatod fel a saját javadra.

Hogyan?

 

Ellenpozícionálod magad úgy, hogy abszolút gépzene mentes partyt csinálsz azon a hétvégén.. (ezt persze blikkfangosabban is megfogalmazhatod) A lényeg, hogy azokat szólítsd meg, akik ezt a zenét, stílust elutasítják, ugyanakkor vannak elegen, hogy külön nekik szervezz egy bulit.

 

A célközönségedre, akikre most a „nagy konkurens” nem figyel, Te egyszerűen lecsapsz azokra, akiket ez a stílus (vagy zene, vagy dj) irritál…

 

A judoban (és az aikido-ban is) az ellenfél erejét használják fel az ártalmatlanná tételhez. Minél nagyobb erővel támad az ellenfél, annál könnyebben lehet kibillenteni az egyensúlyából. A marketing ezen területe mindig a konkurens erejét használja fel a saját sikerünkhöz.

 

Ez olyasmi, mint amikor egy bécsi szálloda az EB idején "EB mentesnek" (EM-freie Zone) hirdette magát. Okvetlen nézd meg a linket! (http://at.arcotel.at/document.asp?id=2535) A site német nyelvű, röviden beharangozza azt, hogy Bécsben megrendezésre kerül a foci eb-t. Nos, ebben a "spelfreie" azaz EB és játékmentes szállodában komplett családi programot kínálnak Mariahilferstrasse-n bevásárlást, múzeum látogatást, showprogramokat, stb mindenkinek, családoknak, akiket határozottan nem érdekel a foci. Ezzel a kis aprósággal keményen ki lehetett tűnni a tömegből, és így minimális (a célpacod számára) reklámzaj mellett minimális költségekkel lehet kitűnni. Miért, nem ez a marketing egyik célja?

 

 

 

Megmondom őszintén, mindig örömmel tölt el, amikor olyan ötletet látok, amit kifejezetten sajnálok, hogy nem én találtam ki...

Kevés dolog tudja felsorakoztatni a célpiacodat úgy a clubod mögött, mint egy nagy közös ellenség...

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Az új reklámtörvény veszélyeztetheti a clubod marketingjét? Lehet veszélyben a hírleveled?

2008.09.13. 21:18 Boogie (disco & club marketing)

 

A napokban lépett életbe az új reklámtörvény, mely több ponton megváltoztatja az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló törvényt, amit hétköznapokon csak e-kernek neveznek.
 
Ez érintheti a clubod marketingjét, főként a hírleveledet.
 
A lényeg az, hogy ezentúl nem küldhetsz – elméletileg – olyanoknak hírlevelet, akik korábban iratkoztak fel a hírleveledre, és csak az email címüket ismered.
A törvény külön kezeli a magánszemélyek és a vállalkozásoknak küldött emaileket. 
Neked – ebben az esetben – a magánszemélyek fontosak. A törvény megtilthatja számodra, hogy a feliratkozóidnak további emaileket küldj, ezzel ellehetetlenítve ezt a fajta kommunikációs csatornádat.
 
Ezentúl, ha adatokat gyűjtesz a feliratkozáshoz, a lakcímet is be kell kérned.
Minden egyes kérdés adatgyűjtés során exponenciálisan csökkenti a válaszadás hatékonyságát. Ha nagyon személyes adatokat is szeretnénk bekérni ez hatványozottan, jelentkezik. Vajon ez a törvény hány százalékkal rontja a feliratkozási konverziót? (köszönjük meg ezt azoknak, akik megint valós háttérismeretek nélkül hoztak egy olyan döntést, ami a gazdaság motorját jelentő kkv-k legális bevételeit tovább nyirbálják. …” elgondolkodtató, hogy ki lesz az, aki egy hírlevélért cserébe részletes személyes adatokat ad meg magáról…”)
 
 
Na már most személyesen engem is érint ez a téma, hiszen a listám 3 részből tevődik ki.
 
  1. Nyilvános címekből, amit a clubok honlapján találtam. Lehet így jutottam Hozzád is, lehet, hogy rendeltél már partyt is tőlem… De pont azért tetted ki az elérhetőséged a honlapra, hogy a számodra hasznos információk elérhessenek, nem?
  2. Feliratkozók a blogon, valamint a site-on (bár sokan a telefonszámukat is megadták)
  3. Személyesen kérnek meg, hogy vegyem fel a hírlevelemre…
 
A hírlevek többsége információt tartalmaznak, amiket szerintem fontosak lehetnek számodra, és nem lőlek tele partyajánlatokkal (bár ez hoz pénzt a konyhára..). Eddig összesen 3-an iratkoztak le a listárol… Nos, most akkor mi legyen? Ne küldjek több mailt, ami a clubod marketingjével foglalkozik? 
 
Nos, mi lehet a megoldás?
  1. az adatbekérést hostessekkel – megfelelő kommunikációval - végezteted a clubodban egy speciális emailcím kérő lappal, amit a leendő hírlevél olvasó azt az aláírásával ellátja… (ennek még később nagy fontossága lesz)
 
  1. úgy látszik elengedhetetlen a double-opt-in feliratkozás. Ennek a lényege az, hogy feliratkozás után kimegy egy megerősítő mail, és csak ezután kapja a hírleveledet. (ugyebár így már bizonyítható, hogy nem robot gyűjtötte be a címet)
 
3.      Készítesz egy „Jogi Feltételek”-et, és abba teszel egy frappáns részt, miszerint:
"A regisztrációban résztvevők a jogi feltételek elfogadásával hozzájárulnak, hogy az üzemeltető cég részükre marketingtartalmú e-mail üzeneteket, elektronikus hirdetéseket vagy postai leveleket küldjön. A regisztrációban résztvevők regisztrációjukkal, automatikusan elfogadják ezen részvételi szabályzatot.” Így meg van a hozzájárulás… Ez nem új dolog, már régen kitalálták… :) Bár ezt egy jogásszal még egyeztetni kellene…
 
Azt hiszem most még fontosabb az a szabály, hogy: kezeld úgy az adatbázisgyűjtést, mintha az életed múlna rajtad! (Miért, nem így van? :))
 
Csak néhány kérdés:
  1. Ez csak Magyarországon kötelező, Sehol máshol nem. Most akkor megint mi vagyunk az úttörők a hülyeségben?
  2. Ha mondjuk Szlovákiából üzemeltetnek egy magyarnyelvű honlapot, akkor is be kell kérni a lakcímet? Melyik ország törvénye lesz hatályos ebben az esetben?
 
Egyetértesz? Tiltakozol?
 
 

 

 

Szólj hozzá!

Egy kivételes lehetőség, amivel a clubodat egyedivé teheted!

2008.06.07. 18:04 Boogie (disco & club marketing)

A napokban kaptam egy emailt, amiben azonnal megláttam azt a lehetőséget, amivel a clubodat, partidat, rendezvényedet egyedivé teheted.

Szeretném most leszögezni, a cég, aki ezzel foglalkozik semmiféle jutalékot nem fizet, csupán azért tartom fontosnak, hogy ezt megosszam Veled, mert ebben, egy nagyszerű lehetőség rejlik, aminek a költsége még kezelhető.

A cég web site-ja, a http://www.cegesviz.hu oldalon van. Az egész lényege röviden, hogy az ásványvízre (ami lehet 0.3-as, 0,5-ös PET) olyan címkét tesznek, amit Te szeretnél.

Jó, jó, de Te ezt hogyan tudod használni?

  1. Ráteheted a clubod logóját, web címét, esetleges promóciós üzeneted, ami adja a következő lehetőséget:
  2. Egy-egy nagyobb bulit, partit, performance-t (esetleg külföldi DJ-t) reklámozhatsz vele már a rendezvény előtt hetekkel, vagy
  3. Mondjuk, pl. Balatonon, a strandon (vagy bárhol máshol, rendezvényen), ahol szinte csak fiatal van, és nagyon meleg van, hostessek osztogathatják a hűs ásványvizet, ami
  4. Sokkal hatékonyabb figyelemfelkeltő eszköz lehet, mint a hagyományos szórólap, hiszen
  5. Feltűnést kelt (míg a hagyományos szórólapot el sem veszik az emberek, az ingyenesen szétosztott ásványvízért még sorba is állnak)
  6. A fogyasztó ingyenesen kap valami hasznosat a clubodtól, így pozitív vélemény alakul benne ki a clubodról, ezenkívűl
  7. Azonnal használható, azaz fogyasztható a frissítő. 

Eredetiségének és értékének köszönhetően a leendő vendégeid nagyobb valószínűséggel elolvassák a címkén elhelyezett üzenetedet (melyik clubban, mikor, milyen part lesz, ki lesz a DJ, web site-od címe, stb.). Bármit rá tehetsz a címkére, a clubod nevét, logóját, elérhetőségét, arculati elemeit, stb.)

Egy korábbi bejegyzésben már írtam a gerilla marketingről, és ott bemutattam egy meglepő clubreklámozási lehetőséget (lásd:Gerilla marketing a clubmarketingben! Egy megdöbbentő ötlet!). Persze senki nem mondta, hogy ezeket az ötleteket nem lehet ötvözni…

 

Szólj hozzá!